Coop Finnmark Øker Kjøpeutbyttet til 4% - Suksessfull Kampanje

Magnus. K. Jonas
Sist oppdatert
November 24, 2023

Coop Finnmark, en av Finnmarks største bedrifter, kontaktet oss for å markedsføre deres økning av kjøpeutbytte fra 2 til 4 prosent. Vårt mål var å få så mange som mulig til å høre om denne økningen.

Humoristiske Videoer for Markedsføring

For å nå vårt mål om å nå ut til så mange som mulig, produserte vi 6 humoristiske videoer som ble vist på Facebook, Instagram og Snapchat. Over 10 skuespillere ble engasjert på ulike lokasjoner, og innspillingen tok sted over 3 uker.

Facebook Annonse

Les mer om videoproduksjon her.

Resultater fra Facebook og Instagram Annonser

Resultatene fra Facebook og Instagram annonsene viste at de nådde 22 000 mennesker, med 150 000 eksponeringer og 4 776 lenkeklikk. Kostnaden per lenkeklikk var lav, kun 1.2 kroner. Dette viser at annonsering på disse plattformene er en effektiv måte å nå ditt målgruppe og få en god avkastning på investeringen. Cirka 7 prosent av de som ble eksponert for annonsen, besøkte landingssiden.

Les mer om digital-markedsføring her.

Resultater fra Snapchat Annonser

Snapchat annonsene hadde 69 616 eksponeringer og 732 lenkelikk (swipe ups). Kostnaden per lenkeklikk var 9 kroner. Når det gjelder kostnad per lenkeklikk sammenlignet med resultatene på Facebook og Instagram, er kostnaden på Snapchat mye høyere.

Coop Finnmarks Landingsside

Landingssiden vi utviklet for Coop Finnmark, presenterer en klar og enkel beskjed om økningen av kjøpeutbytte fra 2 til 4 prosent for medlemmer. Siden inneholder også et kart over Finnmark, der brukerne kan se hvilke butikker som tilbyr 4% kjøpeutbytte. Landingssiden er bygget for å gi en optimal brukeropplevelse med enkel navigasjon og et responsivt design.

Du kan finne Coop Finnmarks landingsside her: https://www.coopfinnmarksa.no/

Les mer om utvikling av nettside her.

Konklusjon

Kampanjen om økningen av kjøpeutbytte var en suksess. Annonsene nådde en stor gruppe mennesker på Facebook, Instagram og Snapchat, noe som resulterte i et høyt antall lenkeklikk til landingssiden. Kampanjen viste seg å være effektiv i å spre budskapet om økningen av kjøpeutbytte og øke interessen blant målgruppen.

Se resultatet her

artikler innen

5 nyttige verktøy for digital markedsføring
Guider
Digital markedsføring
Webanalyse
SEO

5 nyttige verktøy for digital markedsføring

Vi utforsker fem nyttige verktøy for digital markedsføring: Meta Business Suite, ChatGPT, Google Analytics, Google Search Console, og Canva
LES MER
Slik økte vi synligheten til Vernesenteret på sosiale medier
Digital markedsføring
Videoproduksjon
Kundehistorier

Slik økte vi synligheten til Vernesenteret på sosiale medier

Vi har økt synligheten til Vernesenteret gjennom en omfattende digital markedsføringskampanje, inkludert artikler, videoer, bilder og annonser på sosiale medier.
LES MER
Kinoreklame for Uno Café: et smakfullt samarbeid
Videoproduksjon

Kinoreklame for Uno Café: et smakfullt samarbeid

Nyhet hos Uno Café! 🎬 | Se vår saftige burgervideo på kino 🍔
LES MER
Hvordan genererer vi over 80% av Evolos henvendelser?
Kundehistorier
Digital markedsføring
Webutvikling

Hvordan genererer vi over 80% av Evolos henvendelser?

Optimalisering av Evolos Meta-annonser sikrer 80% konverteringer via Facebook, med fokus på kvalitetsinnhold og strategiske landingssider.
LES MER
Hvordan vi promoterer Seiland House
Kundehistorier
Videoproduksjon

Hvordan vi promoterer Seiland House

Kundehistorien om Seiland House fokuserer på produksjonen av to videoer, med droneopptak av omgivelsene, innblikk i leilighetene, en unik lunsj, og stemningsfulle øyeblikk i baren og ved stampen.
LES MER
Hvordan vi markedsfører Altaskifer og Spika
Kundehistorier
Fotografi
Videoproduksjon

Hvordan vi markedsfører Altaskifer og Spika

Vårt prosjekt med Altaskifer involverte å dokumentere deres nye skifermonteringssystem, Spika, gjennom detaljerte bilder og timelapse-videoer.
LES MER
Alle artikler

Få kontroll over markedsføringen

Digital markedsføring tilpasset dine behov

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.