Innholdsfortegnelse
I løpet av de siste fire årene har vi hatt gleden av å arbeide sammen med Kunnskapsparken Alta for å utvikle deres markedsføring i sosiale medier. Vårt samarbeid startet helt fra grunnen, og gjennom en fokusert tilnærming og en godt utarbeidet strategi, har vi sammen oppnådd å fylle parken med leietakere.
Vi har sørget for at innholdet fra Kunnskapsparken har fått god eksponering, med totalt 376 444 visninger takket være vår strategiske markedsføring i sosiale medier. Antall følgere har skutt i været, fra en beskjeden start til over tusen følgere. Og vi har holdt takten, med over 130 innlegg publisert i løpet av de siste årene.
Men det stopper ikke der. Vårt engasjement i sosiale medier har skapt en sterk følelse av fellesskap blant våre følgere, noe som har resultert i en så stor tilstrømning at vi har måttet redusere vår markedsføringsaktivitet. Vi har gått fra et innlegg per uke til et innlegg hver annen uke, ganske enkelt fordi Kunnskapsparken har blitt fullbooket, med lange ventelister.
Våre anstrengelser har ikke gått ubemerket. Tore Wæraas, daglig leder i Kunnskapsparken, uttrykte sin tilfredshet: "Jeg er svært fornøyd med valget om å benytte Mediaveien som vår markedsavdeling. De har effektivt bidratt til å øke synligheten til Kunnskapsparken Alta gjennom sosiale medier og andre tjenester. Jeg kan på det sterkeste anbefale dem."
I tillegg til vår strategiske tilstedeværelse på Facebook, har vi også utnyttet andre plattformer for å spre budskapet om Kunnskapsparken Alta. En nøkkelplattform har vært deres informasjonsskjerm i glassgaten. Her har vi vært i stand til å gjenskape og tilpasse det engasjerende innholdet vi har publisert på Facebook, for å sikre en konsistent merkevareopplevelse over alle plattformer. På denne måten har vi videreført den samme viktige informasjonen og følelsen av fellesskap til alle som har besøkt Kunnskapsparken personlig.
Historien om Kunnskapsparken Alta demonstrerer kraften og effektiviteten av godt gjennomført markedsføring i sosiale medier. Med riktig strategi og en forståelse av målgruppen, kan selv de mest beskjedne virksomheter oppnå stor synlighet og engasjement i sosiale medier.
Er du klar til å ta steget og benytte deg av kraften i sosiale medier for å øke synligheten til din bedrift? Kontakt oss i dag for å lære mer om hvordan vi kan hjelpe deg med å nå dine markedsføringsmål.
artikler innen
Fra WordPress-utfordringer til enkel publisering med skreddersydd nettside.
Vi har utviklet en brukervennlig nettside for Alta Havn med smarte publiseringsmoduler, priskalkulator og automatisk oppdatert kart.
Vi hjalp UNO med synlighet gjennom en digital markedsføringskampanje med video, foto og annonser – over 500 000 visninger i Alta.
Vi utviklet en moderne nettside for Solhaug Maritim med Typeform-integrasjon og publiseringsmoduler for fartøy, kvoter og nybygg.
Hvordan gjorde vi Karriere Finnmark mer synlig og økte bookingene med 26%?
To av de mest populære plattformene for annonsering er Facebook Ads og Google Ads. Men hvilken plattform gir best resultat, og i hvilke situasjoner bør du velge den ene fremfor den andre?
Digital markedsføring tilpasset dine behov