Skip to main content

Din idé + vår kunnskap = magi

By 7. oktober 2021Markedsføring

Er du nysgjerrig på hvordan en videoproduksjon foregår hos oss? Merkevarebygging er viktigere enn noen sinne! Så; hvordan gjør vi den gode idéen din om til en video som fanger oppmerksomhet? Fra kartlegging til ferdig produkt. I Mediaveien gjør vi det lille ekstra for at ditt budskap skal nå ut.

Å implementere video i din merkevarebygging er en av de beste måtene å fange oppmerksomheten til forbrukere. Det er også noe av det vi i Mediaveien er best på. Vi ønsker å gjøre veien fra idé til ferdig produkt så sømløs for våre kunder som mulig, derfor jobber vi alltid med å imøtekomme kundens ønsker!

Det beste fra to verdener satt sammen

Det første steget i en videoproduksjon hos oss er et kartleggingsmøte med kunden, hvor målet er å få en oversikt over hva kunden ønsker. I dette møtet tar vi med oss vår faglige tyngde og kreative alibi for å sette sammen en visualisering av kundens gode idé.

Det første vi tar for oss i kartleggingen av en videoproduksjon er manus og handlingsforløp. Her diskuteres lengden på videoen, hva som skal formidles og på hvilken måte. Tar vi for oss et spesifikt produkt, skal vi dokumentere et prosjekt eller driver vi med merkevarebygging? Enkelt; hva er formålet med videoen, og hvordan skal det formuleres?

Med utgangspunkt i manus og handlingsforløp finner vi ut av hvilke lokasjoner vi skal filme på. Både a-klipp og b-klipp. For dere uten mastergrad i medieproduksjon så er a-klippene de som formidler budskapet, mens b-klippene illustrerer budskapet. Så; hvordan type klipp ønsker kunden? Skal alt filmes med kamera på stativ, skal noe filmes med kamera stabilisator, skal vi bruke droneklipp?

Eksempler på a- og b-klipp:

Videre planlegger vi casting. Hvem skal delta i videoen, skal de delta i form av en statistrolle, for å demonstrere bruk av et produkt eller skal de intervjues? Noen kunder ønsker også at vi bruker voice-over. I tillegg til dette kartlegger vi hvilke rekvisitter vi trenger å bruke, og om vi skal bruke videoeffekter.

Alle de temaene over diskuteres i det første kartleggingsmøtet. Etter å ha fått en oversikt over hva kunden ønsker, så spesifikt som mulig, sender vi over et tilbud.

Les mer om hva en videoproduksjon koster her.

Where the magic happens

Først etter all denne planleggingen kommer vi i gang med selve videoproduksjonen. Vi avtaler filming med personene som skal delta i videoen, og sørger for at lokasjonene kan brukes i de tidsrommene vi tenker. Noen lokasjoner trenger nærmere avklaring enn andre, så klart!

Etter å ha filmet alle klippene vi trenger, spilt inn de intervjuene som skal med, og har all audio klar starter vi den mest omfattende jobben, nemlig etterarbeidet. Dette skjer ved at vår innholdprodusent samler alt innholdet og syr det sammen til en helhetlig presentasjon. Post-produksjonen er ofte det som skiller en god video fra en fantastisk video!

Når vi har et ferdig produkt sender vi det over til kunden slik at de kan godkjenne eller gjøre eventuelle endringer. Dette skjer i et program som heter Wipster, hvor kunden kommenterer direkte i videoen. Lettere for de, og veldig mye lettere for oss når vi skal gjøre de ønskede endringene. Vi elsker feedback. For oss er det viktig at kunden er fornøyd med produktet vi leverer, så korrigeringer tas imot med åpne armer. Våre kunder for nemlig to muligheter til å gjøre endringer i det ferdige produktet!

Når eventuelle endringer er gjort presenterer vi videoen for kunden igjen for å sørge for at vi er enige om at dette er den beste videoen noen sinne.

Se hvordan en produksjon ser ut bak kameraet: