Skip to main content

Øk interessen rundt en stillingsutlysning

By 23. september 2021oktober 5th, 2021Livet i Mediaveien
Bilde av planleggingsmøte før innspilling av rekrutteringsvideo.

Er du på utkikk etter en ny medarbeider? Riktig kompetanse kan være vanskelig å få tak i. Derfor kan det lønne seg å tenke nytt rundt stillingsutlysning. Den standardiserte stillingsannonsen alene vekker sjeldent en stor interesse og engasjement hos en potensiell søker.

For å treffe den perfekte kandidaten vil det lønne seg å tenke utenfor boksen. Det gjorde Alta Kommune da de engasjerte oss i produksjonen av en rekrutteringsvideo i sin jakt på en ny avdelingsleder. I prosjektet for Alta Kommune produserte vi en videosnutt på rundt et halvt minutt hvor formålet enkelt og greit var å fange interessen til søkere på flere plattformer enn de tradisjonelle utlysningsplattformene.

Vi postet rekrutteingsvieoen som en annonse gjennom Alta Kommunes side på Facebook. Hvor den, gjennom algoritmer, når ut til aktuelle kandidater. En kort video er en effektiv måte å fange oppmerksomhet på, og en plattform som er algoritme-basert hjelper deg å nå ditt ideelle publikum.

Se et utdrag av innspillingen her:

Bruk av rekrutteringsvideo er rett og slett en ny, kreativ måte å fange interessen til søkere. Formålet med en rekrutteringsvideo er rett og slett å rette oppmerksomhet mot stillingsutlysningen. I tillegg vil den gi søkere bedre innblikk i bedriften, som ikke nødvendigvis vises i en tradisjonell stillingsannonse. En kort snutt på få minutter gir stillingsutlysningen et løft som kan gjøre en stor forskjell.

Når en søker har både en rekrutteringsvideo og en stillingsutlysning å forholde seg til, vil søknadsprosessen også bli enklere. Det er utallige muligheter når man lager en slik video, så her er det kun kreativiteten som setter grenser og bedriften din blir raskt en mer attraktiv arbeidsplass. Det trenger altså ikke være så krevende, og resultatet er en gjennomført og synlig stillingsutlysning.

Bilde fra innspilling av rekrutteringsvideo.