Kommuniser med dine følgere og andre brukere på Instagram gjennom Reels! Kast deg på trender og lag korte snutter som fenger.

Instagram har lenge dominert i sosiale medier-gamet. Plattformen har vært svært populær gjennom en årrekke. Noe av grunnen til det er at de har vært gode i å møte konkurrentene sine når det gjelder funksjoner. De har vært flinke i å legge til funksjoner etterhvert som konkurrerende plattformer har vokst frem. For eksempel lanserte de historie-funksjonen sin i 2016. Når Instagram-historier kom ut så mange likhet til Snapchat sitt historie-konsept. I 2020 lanserte Instagram sin nyeste funksjon, nemlig Reels. Dette kom i kjølvannet av popularitets-boomen til TikTok.
Kommuniser med dine følgere på en ny måte
Om du ønsker å holde deg aktuell på en platform som Instagram er det viktig å følge med på, og hoppe på, de nye funksjonene som blir lansert. På samme måte som Historier gir Reels deg muligheten til å kommunisere med dine følgere på en ny måte. Reels har en egen tidslinje hvor innleggene dine kan sees av et stort publikum. I tillegg kan de bli vist i utforskeren sammen med de «vanlige» bilde/video-innleggene. Om du ønsker det kan du også poste reels på tidslinjen.
Lag kreativt innhold
Inne i reel-skaperen får du tilgang til flere funksjoner som hjelper deg å skape kult og kreativt innhold. Du har muligheten til å velge lyd og musikk fra Instagrams lyd-bibliotek. I tillegg får du tilgang på effekter og filtre, du kan justere hastighet og lage sømløse overganger. Selve filmingen kan gjøres «hands-free», du kan filme ett og ett klipp for så å sette det sammen, eller filme alt på en gang. Du kan også laste opp innhold fra kamerarull.
Hold et øye med trender
Trender er en stor del av å holde seg aktuell på reels. Det er en fordel å sette seg inn i hvilke lyder og trender som går rundt. Lage din egen versjon og del. På denne måten er det lett å bli plukket opp av algoritmene og havne i tidslinja til flere. Legg gjerne til en vri som gjør reelen relevant for hvem du er eller hva du driver med. Alle liker å kjenne seg igjen i innhold.
Ønsker du å lese mer om markedsføring på Instagram? Vi har samlet 6 av våre beste tips her!